Subhanallah!
Tulisan ALLAH diatas genangan air dibekasi timur
HinGGa HujunG NyaWa
Disebuah rumah rumah di atas Bukit Desir Angin
Seorang OB rebah dikamar mandi
Diserang lemah jantungnya yang menggugat nyawanya
Tengah Malam… Pulang Dari sebuah Hotel di KL,
Bersama Puan Mudanya
Bersama Mulut dan Lidahnya!! Yang Dinajisi Alkohol!!
Puan Muda menelefon Doktor Peribadi OB dan Doktor
Berkejaran Dengan Beg Perubatannya
Dan Sebatang Jarum Injeksyen dibenamkan ke urat OB
Makan..? Geleng Kepala…
minum..? Geleng kepala…
Haus…! Dahaga…!
Seorang lelaki berjubah putih datang..
Siapa tuhan kamu..?
Tak tau….
Apa ugamamu..?
Tak tau….
OB dipukul dengan dengan tongkat tujuh petala langit
Aduh…sakit..! OB menraung kesakitan..
Haus…! Dahaga…!
Seorang lelaki berjubah hijau datang..
Ucaplah….Laaaaa….ilaa….
.hailllahhllah…!
Tidak….!!!
Haus…! Dahaga…!
Seorang nenek tua datang sambil menggoyangkan buah
susunya…Ibu….!!!susu nak..?
“aku pun dah tak ingat apa lepas tu…ada bberapa
pernyataan kat atas tu rasanya salah…yng ingat2 lupa
juga 🙂
Cover Your Own Lovely Cars

Tired to find the best way to insure your car? Advantage Auto Quotes. com offer the best deal insurance rates with establish insurance gents from Allstate, AIG, eSurance, Liberty Mutual, and many others for any type of vehicle, foreign or domestic, new or used sporty cars, classic or modern.
Advantage Auto Quotes.com can help you to choose the type of coverage your vehicles needed by using Insurance Quotes Online and help you to restore your assets if they’re lost or damaged with car insurance companies that will give you the most competitive rates available. It can also help protect you in the event of a lawsuit. All of which can mean greater peace of mind for you.
So, what you waiting for?, Join us by filling one simply form and you can get multiple quotes on all type of your automobile insurance policies.
PrICe ConTrOL
PRICE CONTROL – Idea dari Pekerja2 PETRONAS, CALTEX
Why Not Try…
Tolong baca sampai habis*.buah fikiran yg sangat baik*.mari kita renung dan fikir fikirkan*kemudian kita lakukan.
Idea daripada orang-orang yang kerja kat PETRONAS – price control, Idea yang sangat menarik? Tapi adakah ianya berkesan?
> Nampaknya menjelang tahun depan harga petrol akan menghampiri RM 2.00. Mahu supaya harga petrol turun? Kita perlukan satu tindakan bijak dan bersepadu.
> Philip Hollsworth menawarkan idea bagus ini.Ianya LEBIH BERKESAN berbanding kempen “jangan beli petrol pada hari tertentu” yang dilakukan pada April atau Mei lalu. Syarikat minyak hanya akan mentertawakan seba b mereka tahu dengan tidak membeli petrol, kita akan menyusahkan diri sendiri. Ia lebih menyusahka pengguna sendiri berbanding penjual.
> Tapi, tak kiralah dari siapa idea ini yang mencadangkan pelan yang benar-benar berkesan. Sila teruskan membaca dan ambillah bahagian dalam rancangan ini.
> Mengikut kenyataan dari negara-negara pengeluar minyak anggota OPEC harga seliter petrol adalah semurah 89 hingga 95 sen sahaja. Tetapi syarikat-syarikat pembekal minyaklah yang mengaut keuntungan besar dari situasi sekarang ini.
> Kita sebagai pengguna perlukan tindakan agresif untuk ‘mengajar’ mereka bahawa PEMBELI juga ada kuasa untuk yang mengawal harga, bukan penjual sahaja.
> Dengan harga petrol yang naik begitu tinggi sekarang ini, kita pengguna perlu bertindak segera. Satu cara yang disarankan untuk menurunkan harga petrol ialah dengan memberikan tamparan ‘market leader’ industri berkenaan, iaitu dengan tidak membeli petrol dari penjual tertentu. Ini dapat kita lakukan tanpa menyusahkan diri kita sendiri.
Ideanya begini :-
Untuk sepanjang tahun ini, JANGAN beli petrol dari TIGA SYARIKAT MINYAK TERBESAR DIDUNIA iaitu
1) ESSO/MOBIL
2) SHELL
3) PROJET
Tiga syarikat gergasi inilah yang sebenarnya mengawal harga runcit petrol dan mengaut keuntungan untuk diri mereka sendiri. Sistem ini sejajar dengan cara business kapitalis Yahudi yang tidak langsung mempunyai perasaan bertimbang rasa sesama manusia. Jika mereka tidak merasa penjualan petrol mereka menurun secara tiba-tiba sedangkan pesaing mereka akan terus maju, mereka akan mula menurunkan harga. Dan jika mereka berbuat demikian yang lain akan turut serta. Tetapi, untuk kaedah ini memberi kesan, kita kena memberitahu berjuta pembeli ESSO/MOBIL,SHELL dan PROJET.
> Ia sangat mudah dilakukan. Saya akan terangkan disini caranya:-
Saya menghantar mesej ini kepada ramai orang.Jika setiap kita menghantar kepada sekurang2nya 10 orang atau lebih (30 x 10 = 300)? Dan 300 orang ini hantar kepada sekurang2nya 10 orang atau lebih (300 x 10 = 3,000)? Dan seterusnya.
Sebaik mesej ini sampai kepada generasi penerima yang ke 6, ia sebenarnya telah disebarkan kepada lebih TIGA JUTA pengguna petrol. Sekali lagi, apa yang perlu anda lakukan alah :
1) Menghantar mesej ini kepada 10 orang atau lebih, itu saja.
2) Berhenti dengan serta merta membeli petrol dari ESSO/MOBIL, SHELL dan PROJET. Itu sahaja…..
Berapa lama ia akan berlaku? Jika setiap kita menghantar email kepada 10 orang dalam satu hari, semua 3 JUTA orang akan dapat dihubungi dalam masa 8 hari sahaja.
Saya cabar anda, jangan sangka anda tiada kuasa, bertindak secara bersama. Ia pasti akan membuahkan hasil.Jika anda terima saranan ini, sila sebarkan maklumat ini.
TOLONG KEKALKAN KOMITMEN ANDA SEHINGGA MEREKA TURUNKAN HARG DALAM LINGKUNGAN 80 SEN SELITER.
Mudah saja, anda cuma perlu…….
1. Copy n Paste maklumat ini kepada blog anda,
2. Beli petrol dari PETRONAS , dan CALTEX sahaja, Jauhi diri anda dari stesyen petrol ESSO/MOBIL, SHELL dan PROJET.
Sebelum TiduR
SEBELUM TIDUR
Tafsir Haqqi)
Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum
melakukan empat perkara,iaitu :
1. Sebelum khatam Al Qur’an.
2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir.
3. Sebelum para muslim meredhai kamu.
4. Sebelum kau laksanakan haji dan umrah….
“Bertanya Aisyah : “Ya Rasulullah.. .. Bagaimana aku dapat melaksanakan
empat perkara seketika?
“Rasul tersenyum dan bersabda : “Jika engkau tidur bacalah :
1. Al Ikhlas tiga kali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur’an.
2. Membaca selawat untukKu dan para nabi sebelum aku, maka kami semua akan memberi syafaat di hari kiamat.
3. Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredhai kamu.
4. Perbanyaklah bertasbih , bertahmid,bertahlil ,bertakbir maka seakan-akan kamu telah melaksanakan ibadah haji dan umrah”
Kalau rajin..Tolong sebarkan kisah ini kepada saudara Muslim yang lain. Ilmu yang
bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya
meskipun dia sudah mati.
How To: Cover Malu
Cara-cara nak cover
1. Kalo tersepak batu: Jangan terus bangun,
sebaliknyer anda baring dan terus berguling-guling
hingga jauh dari perhatian ramai…lepas tu baru
bgn bila takde orang nampak..
2. Kalo terjatuh beskal: cepat-cepat naik beskal
anda semula dan jatuhla lagi sehingga berkali-kali
supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak…
3. Kalo terjatuh tangga: terus bersilat seolah-olah
anda dirasuk atau sedang berlawan dengan
makhluk halus…
4. Kalo terjatuh dalam longkang: pungutlah
sampah yang ada sambil marah-marah dengan
suara yang kuat, pasti orang menyangka anda
seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan.. ..
5. Kalo jatuh ketika nak naik bas: jeritlah kuat-
kuat..”oi! apa tolak-tolak ni?” walaupun tiada orang
di blakang anda….
6. Kalo terjatuh di dpn bus stop: terus buat-buat
pengsan sehingga ada orang membantu
anda..kalo takde..baring terus sampai malam dan
takde orang lagi kat bus stop tu…haa…ni lah
masa sesuai untuk bangun semula….
7. Kalo jatuh tergelincir kat lantai licin: tarik la
kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah anda)
untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda
sorang je yang dapat malu…ye tak?…
Akukah yang AngaU
‘Siti’, S.I.T.I, Siti, nama itu sentiasa meniti dibibir setiap lelaki jantan di kampung aku. Aku juga sudah hafal nama itu, sudah hafal rupa gadis itu, dan dah beribu kali aku “berdating” dengan Siti dalam mimpiku. Nama itu jugalah yang telah menjadikan tiga orang sahabat sejati, iaitu Aku, Tapa dan Bidin angau. Antara Bidin, Tapa dan aku dah tak bertegur sapa lagi. Masing-masing bawa hal sendiri.
Semuanya kerana kehadiran pembantu kedai makan Pak Dol yang cun itu, Siti Nurhaleeda. Bahkan bukan tiga sahabat itu saja, malah hampir kesemua orang kampung tak nak bertegur kerana melayan perasaan terhadap Siti. Begitulah bertuahnya Siti. Lenggok Siti dipandang, body Siti tak puas mata memandang. Bagi kaum ibu pula merasa runsing dengan kehadiran Siti. Mereka takut bermadukan Siti. Maka tak kuranglah pula suri rumah yang mula pasang badan semula untuk menambat kembali hati suami mereka. Suami pula dilayan sebaik mungkin agar suami lekat di rumah. Kalau boleh gam cap gajah nak dilekatkan dibuntut suami agar suami tak keluar rumah.
Begitulah kesannya tentang kehadiran Siti. Sehinggalah suatu hari, seorang lelaki berbadan sasa datang kekampung, di warong pak Dol, ia terhenti. Mungkin dia terpegun dengan suasana dalam kedai yang penuh dengan umat manusia laksana ada kenduri. Aku pada ketika itu sedang menikmati Kopi O yang dihantar oleh buah hatiku, Siti. Kalau boleh nak ku habiskan sekali tegok saja, tapi apakan daya kopi tu panas. kalau tak, bolehlah aku order lagi sambil menatap wajah ayu Siti.”Boleh aku duduk sini?” lelaki itu bertanya kepadaku. “Silakan ” jawabku ringkas sambil menjeling kepada pemuda tersebut. kalau nak banding dengan aku, ternyata dia lebih hansem dan macho dari aku.
“Saudara nak minum apa?” aku bertindak sebagai pelayan pula, takut aku nanti kalau Siti datang menanya dia tergoda pulak dengan kehenseman pemuda tersebut. “Teh Tarik” jawab pemuda itu ringkas. Aku bergegas mencari Siti di dapur untuk menyatakan hajat pemuda itu nak minum air teh. Pemuda itu memperkenalkan dirinya sebagai Adika dan menceritakan tujuannya datang kekampung ini iaitu untuk mencari adiknya. Belum pun sempat aku menanya tentang adik Adika, Siti datang melenggok menghantar teh. Kelihatan Siti agak terkejut memandang Adika dan cawah teh jatuh berderai ke lantai. “Ooooo, sini ko rupanya, “Jerkah Adika. Siti terketar melarikan diri ke dapur. Orang ramai pula tertumpu ke meja aku dan Adika. Ada yang memandang tak berkedip mata kearah Adika dan ada yang menggenggam penumbuk. Maklumlah buah hati di usik orang. Masing-masing nak tunjuk hero.
Adika menenangkan keadaan dan berkata yang Siti itu adalah adiknya. Aku tersenyum bangga kerana akulah lelaki pertama berkenalan dengan abang Siti, mesti saham aku naik. Tapa dan Bidin memandang kearah aku, mungkin sedikit kecewa kerana aku mendahului mereka mengenali abang Siti. Tanpa segan silu aku membahasakan diri sebagai adik dan memanggil Adika abang dan menyatakan hasrat aku untuk menyunting Siti. Jawapan ringkas dari Adika ini membuatkan aku rasa bagai dihempap pokok ketapang, malah aku yakin seluruh penduduk kampung lelaki berperasaan demikian.
“Ko nak jadi umat nabi Luth ker? Siti tu sebenornya jantan, nama dia Leman bin Ali, tapi suka sangat jadi pompuan”.
Begitulah kata kata keramat yang mempunyai unsur sihir yang menyebabkan semua penduduk kampung seakan menjadi batu. Semuanya terkedu, semua harapan hancur bagai kaca terhempas ke batu! huhuhu..
Assalammualaikum
Salam Perkenalan dan Selamat Datang ke Blog \\\5zalyunus///.






Recent Comments